Tigre de Paper, una comunitat de més de 600 subscriptores compromeses amb els llibres radicals i de qualitat

Estem a punt de començar vacances. Esperem que vosaltres també en pugueu fer! O com a mínim que trobeu estones per descansar i gaudir fent el que us vingui de gust. I per llegir!

 

 
Abans d'acomiadar-nos fins l'arrencada del proper curs, us expliquem els resultats de l'enquesta de satisfacció que van respondre les subscriptores de Tigre de Paper. I també us volem fer saber que, malgrat la pandèmia, ens n'hem sortit i que estem ben actives per continuar editant llibres radicals i estimulant el pensament crític per contribuir a la transformació. I que això és possible gràcies a la confiança que ens fan les subscriptores, a tota la comunitat de lectores que tenim al voltant i als projectes culturals i cooperatius amb els qui treballem.

Cloem el curs amb 611 subscriptores, gairebé el doble que fa un any. De totes les subscriptores, un 49,6% són dones i un 50,39% són homes. El gran creixement ens ha permès reforçar el projecte en un moment en què la cultura estem patint de manera especialment dura les conseqüències de la gestió de la pandèmia. I ens indica que agrada el que publiquem. També ho constaten les vendes dels nostres llibres a les llibreries i a la nostra web. Nosaltres continuem treballant perquè subscriptores i lectores segueixin satisfetes amb la feina que fem a Tigre de Paper.


 
Resultat de l'enquesta: satisfacció, compromís i propostes

Fa algunes setmanes vam enviar una enquesta a les subscriptores. L'han respost el 39,27% i ens ha emocionat saber com els engresca el projecte. Hem pres nota de totes les propostes que ens fan i ens posem a treballar perquè puguin rebre una atenció encara millor.

A l'enquesta, les subscriptores ens han explicat que el principal motiu per subscriure's a Tigre de Paper és el catàleg divers que oferim i el contingut dels llibres, però un altre motiu que també ha animat a fer la passa és el suport al projecte, ja que creuen que és necessari, tant pel nostre compromís de transformació social i política com pel nostre compromís amb la llengua catalana. Un cop ja subscrites, el que més valoren és, d'una banda, la qualitat i temàtica dels llibres i, d'una altra, l'esperit crític i la radicalitat del projecte.

 
Pel que fa al grau de satisfacció amb l'editorial, el 65,1% estan molt satisfetes i el 31,5% estan satisfetes. Els hem consultat pels diversos aspectes de Tigre de Paper, i el que més els satisfà és l'atenció que oferim (el 78,5% n'estan molt satisfetes i el 19,7% n'estan satisfetes), però també valoren molt postivament la gestió que hem fet durant el confinament (el 71,19% molt satisfetes i el 21,8% satisfetes) i els enviaments (el 69,7% molt satisfetes i el 20,9% satisfetes).
 
Pel que fa als canals de comunicació, el 82,7% es consideren molt ben informades de les nostres activitats i projectes, però el 12,6% poc informades. Treballarem per resoldre-ho. De vegades els gestors de correu electrònic envien els butlletins a promocions o a correu brossa i això dificulta les comunicacions. De totes maneres, ja avancem que estem ideant un espai per a les subscriptores a la nova web que preparem i que ens permetrà millorar els canals de comunicació amb elles.
 
Finalment, en relació als llibres, el 70,4% estan molt satisfetes amb les temàtiques dels llibres que publiquem i el 24,9% estan satisfetes. La majoria han respost que sobretot els agraden els d'assaig polític, feminisme, marxisme i història (tant en format assaig o biografia com en format novel·la). I de cara a nous títols, ens han fet propostes de temàtiques molt diverses. Hem pres nota de totes, però les més sol·licitades són medi ambient, més història i novel·la negra.


 
 
Com explicàvem al principi, ens hem anotat totes les propostes, queixes i suggerències per tal de poder millorar el servei i poder continuar oferint llibres que atrapin, emocionin, ampliïn els coneixements i facin pensar.
 
 
Gràcies per la vostra atenció durant tot aquest curs.
Que gaudiu molt de la lectura aquest estiu!