Cistella de la compra

{{ item.full_title }} {{ item.description }}
-
{{ item.quantity }}
+
Gratuït
Subtotal
Cupó de descompte {{ cart.coupon_name }} x
{{ cart.coupon_message }}
Enviament exprés Enviament normal
Si arribes a 30€ tindràs la missatgeria gratuïta. Si no, pots tenir-la per 3€ o escollir l’enviament de 3 a 15 dies laborables, gratis per qualsevol import.
Total
Carro de la compra vacío Actualment no tens cap producte a la cistella de la compra. Anar a la llibreria.

En 2 minuts⌛ | La bogeria d'Ozempic

El col·lapse de les farmàcies per la imperant demanda d’un medicament indicat per tractar la diabetis per aprimar és simptomàtic: Fins a quin punt hem alimentat la bèstia de la pressió estètica per arribar a aquest punt?

 

Pocs anys enrere les xarxes ja s’omplien d’etiquetes reclamant l’ús d’#ozempic i #ozempicweightloss quan es va descobrir que aquest medicament, principalment utilitzat per controlar els nivells de sucre a la sang en adults amb diabetis tipus 2, podia contribuir a la pèrdua de pes, com a efecte secundari. Un gruix significant d’influencers i prescriptors a les xarxes es van afanyar a promocionar-lo, destacant-ne els efectes miraculosos del medicament. 

La farmacèutica danesa que fabrica el medicament, Novo Nordisk, es va convertir en la companyia més valuosa d'Europa, arran de l’ús cada vegada major del medicament per usos off-label (fora de la indicació social) pagant l’alt preu de córrer el risc de tenir efectes secundaris  freqüents, com nàusees, dolor abdominal, vòmits, diarrea o efectes menys freqüents, però igualment alertats com la pèrdua de visió.

 

imagen

 

Un preu elevat que també paguen els qui el necessiten per fer front a la diabetis tipus 2, ja que la demanda els darrers anys ha estat tan elevada que ha generat greus problemes de desabastiment a les farmàcies i dificultats d’accés per als pacients. 

imagen

 

Com s’explica la bogeria d’Ozempic? 

Les qüestions relacionades amb la grassofòbia i la violència estètica sovint s’enfoquen des d’una òptica individual i culpabilitzadora, però aquest cas, demostra com ens afecten transversalment com a societat i que cal abordar-les col·lectivament. 

Sense l’exposició constant al bombardeig d’imatges, consignes, discursos i imaginaris grassofòbics la pèrdua de pes no seria un objectiu tan anhelable socialment fins al punt de posar en risc la mateixa salut i salut pública. 

“Creure que hi ha una sortida individual a un problema que és estructural només ens porta a la infelicitat i al malestar en àmbits molt diversos”, ens ho explica la psicòloga i sexòloga feminista Elena Crespi al darrer llibre publicat Alimentar la bèstia.

Una eina per combatre la violència interioritzada, entendre els factors que determinen aquest nociu imaginari i avançar cap a un horitzó d’alliberament. 

 

 

 

Llibres relacionats

⌛En 2 minuts | Cas DGAIA: El negoci de la caritat i la complicitat dels governs

13.06.2025

OFERTA LABORAL: Coordinadora gràfica i de producció [substitució per maternitat]

26.06.2025